Cute Plant Dancing Kaoani

Monday, June 13, 2011

Cinta & Wanita

Assalamualaikum....

Cik Kiah in the houze!!!


semenjak aku jd suri rumah sepenuh masa tp xde laky nie....aku mula rajin baca2 majalah2 mak aku....for sure ttg majalah WANITA, NONA, FAMILI and bla..bla...bla...ya ampun!!! agak bohsan gak laaa berbanding majalah Remaja, Intrend, Media, Manga and once again...bla..bla...bla...


BUT sebenarnye majalah2 yg bohsan lg byk ilmu atau maklumat yg PENTING berbanding majalah hiburan aku tue.....arie nie aku ade baca satu artikel ttg CINTAI WANITA.

for not straight to the point...nie kak kiah nk buat sedikit mukadimah cter la ye....

Ada orang khuatir untuk bercinta kerana bimbang akan mengecewakan orang. Ada juga sesetengah orang menganggap keturunannya suatu yang memalukan sehingga takut untuk bercinta. Terpaksa memendam rasa meskipun menyukai seseorang. Terpaksa berdiam diri walau tahu orang itu juga menyukainya. Sehingga ada orang merasakan dirinya langsung tidak layak dicintai orang lain dan dirinya juga tidak layak untuk mencintai orang lain? AWAT LAGU TUE???


pink broken heart

Mungkin kita rasa yang mereka tidak seharusnya berfikiran seperti itu. Mereka perlu berfikiran positif. Tentu ada orang yang boleh menerima mereka, tentu ada orang yang boleh mencintai mereka. Mereka perlu berani. Mereka perlu berusaha dan CONFIDENT kepada diri sendiri....cam kak kiah nie haaa.....tahap confident yg maksima (xtau malu sebenarnye)...hehe



DAN seperti yg kita tahu, setiap manusia di ciptakan berpasangan....JODOH DAN PERTEMUAN ADALAH KETENTUAN-NYA (ayat nie mmg femes....sape ckp x penah dengar...meh aku ketuk guna lesung batu!)

Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud :

“Seorang wanita itu dinikahi kerana empat perkara;

1. kerana hartanya

2. kerana keturunannya

3. kerana kecantikannya

4. kerana agamanya.

Maka hendaklah kamu mengutamakan yang beragama, nescaya kamu berbahagia.” -Hadith Riwayat Imam Bukhari & Muslim

Hadis ini menjelaskan bahawa seorang wanita itu dinikahi oleh seorang lelaki kerana 4 perkara iaitu kerana harta, keturunan, kecantikan dan juga kerana agamanya. Maka Rasulullah menyuruh kita mengutamakan wanita yang memiliki agama yang baik. Tidak diutamakan berapakah hartanya, siapakah keturunannya atau sejauhmana kecantikannya.

SO GIRLS, jagalah agamamu. Peliharakanlah dirimu dari fitnah dunia dan abaikan hal-hal yang tiada kaitan dengan apa yang dianjurkan dalam Islam. Usah terlalu difikirkan tentang keturunan, harta dan kecantikan (its not wrong but its not the priority....WOKIE!) Sedarlah kamu bahawa lelaki yang baik akan menilai dan mencarimu berdasarkan agamamu. Bukan kerana faktor-faktor lain yang hanya semantara.

BUT....kdg2 kak kiah penah gak terpikir " how about...if jodoh kita dah meninggal dunia??...makne nye kita xkan kawen ke???...REALLY???

tp after cik kiah baca artical nie....antara yg ditulis "Jika seandainya kita seorang wanita atau lelaki yang soleh tetapi tidak juga dapat memiliki cinta seorang insan bergelar kekasih samada dari seorang suami ataupun isteri, ketahuilah Allah sudah menyediakan bidadari dan bidadara di syurga untuk menemani kita seumur hidup! InsyaAllah…" cik kiah tb2 tersenyum sendiri...best nyee kehidupan di SYURGA...nie laa die SYURGA CHINTA...

DONT BE SAD IF YOU STILL DO NOT GET HIM LOVE. Terus berusaha, berdoa dan bertawakkal kepada Allah. Allah tidak benci kepada orang yang tidak dikurniakan kebahagiaan sebagaimana kita yang tidak dapat memiliki cinta, tetapi Allah amat murka kepada orang yang hilang kepercayaan dan pergantungan kepada-Nya. DAN INGAT!!!....SYURGA CHINTA ADALAH MATLAMAT KITA!!! GO KAK KIAH!!!


TUK KORANG SUME!!!!!.... really nice song....SYURGA CINTA from ADA BAND....ENJOY!! @_@


















No comments:

Post a Comment